Blogroll

Arsenal's Game



Perlawanan ini begitu di nanti- nantikan oleh seluruh peminat bolasepak.Bukan sahaja peminat MU , malah peminat Arsenal sendiri .Rata - rata peminat Arsenal begitu dahagakan kemenangan pada perlawanan ini setelah kekalahan pada bulan Oktober yang mereka sifatkan sebagai unfair , berat sebelah , menang nasib dan sebagainya.

Pasukan yang menang menduduki tempat ke 2 liga.Secara ironinya,pasukan yang kalah akan terkeluar dari persaingan merebut tahta liga.

Tidak hairanlah kehangatan perlawanan ini tercetus sebelum wisel mula perlawanan di tiup.Berlaku sedikit adengan ketegangan di dalam tunnel spt petikan SkySports ini :


Keane told Sky Sports:
'I don't want to go into too much detail but Patrick Vieira is 6ft 4in and having a go at Gary Neville. So I said, `have a go at me'.
'If they think Gary Neville's an easy target, I'm not having it.'


Personally - aku menjangkakan perlawanan akan berakhir dengan seri 2 - 2 , sepertimana 2 perlawanan terdahulu di Highbury. Tidak mengejutkan apabila Arsenal mendahului se awal minit ke 8 melalui tandukan cantik Patrik Viera.Tapi United mempercepatkan tempo serangan untuk mencari gol peryamaan dan hasilnya Giggs menjaringkan gol pada minit ke 18.Agak mengejutkan kerana Arsenal kelihatan begitu panik , uncharismatic setiap kali United menjaringkan gol balas kerana lazimnya mereka akan bertindak balas dengan lebih garang dan fizikal.But last night was United night.Full stop.

My man of the match : Ryan Giggs

Details Of the match :

At the end, the result say it all.ohhh....i can't hear the library sing anymore?

Match Facts (klik untuk download video):

P Vieira 8
R Giggs 18
D Bergkamp 36
Ronaldo 54
Ronaldo 58
J O'Shea 89

Bookings:


R Pires 29
J Reyes 90
GI Heinze 12
R Giggs 15
W Rooney 43
Ronaldo 59


Sent off:
M Silvestre 69

Comment From Arsenal fan:
"United cheated...last time they had an extra player on the field (i.e. Riley) and this time they only played with ten....its not fair..."




Glory glory Man United!!

Share on Google Plus

About Narapidana

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: